søndag 16. oktober 2011

Søtt og godt...

Jeg er av de som ikke kan ha kaker og godsaker i huset for da blir de spist opp før noen kommer innom. Så her i gården liker vi at folk melder sin ankomst slik at vi får løpt bort til butikken for å kjøpe noe til kaffen. ( Det bakes nemmelig ikke i dette huset, men det skal det skrives om senere)

Jeg har et kakefat med glasslokk som jeg er så utrulig glad i. Syns det er fint også, så jeg liker å la det få stå framme på benken. Det ble litt stusslig å se på det uten deilige kaker inni, så jeg fant ut at jeg skulle hekle noen muffins og diverse godsaker og putte inni der. Ble ganske fornøyd om jeg skal si det selv... åsså slipper jeg å bli fristet til å gå å snavle og spise av det i tillegg!!

En stor muffins med glasur og "kirsebær" på toppen

En liten muffins med "strøssel"

Marsipanstang

Deilige jordbær!!

Alle godsakene på ett fat!!

med lokk...


Jeg har flere planer for dette fatet. Skal blant annet hekle et "kakestykke."
Men det blir en annen gang. Dessuten skal jeg lage flere jordbær slik at jeg kan ha de stående framme i en skål. Men dette blir til sommeren. Jordbær blir liksom sommerpynt synes jeg!!

Oppskriftene til disse hærlighetene kjøpte jeg på nett. http://www.knittingroom.no/butik/default.asp?
Garnet ble også kjøpt her. Det var små nusselige nøster på 10g som holdt akkurat til en muffins. (Candy heter det og kostet 8 kr pr stk.)


Veldig morsomt å gjøre disse små søte sakene.
De blir også fort ferdig, og det er en fordel for tiden kjenner jeg.

Ha en fin og kreativ Søndag!!

1 kommentar: