fredag 28. oktober 2011

Luer er alltid kjekt...

Nå har jeg fått sving på strikkepinnene igjen, og nå er det en lue som er i produksjon. Kanskje noen snille og greie får en slik under juletreet?? Hvem vet, og den som er snill og grei får svaret :-)

Jeg fikk en oppskrift på baggy lue av min mor som jeg hadde lyst til å prøve. Den skal strikkes i vrangbordstrikk: 2 rett og 2 vrang, fram og tilbake. Sys sammen oppleggskant mot fellekant, og denne sømmen blir midt bak. I toppen skulle den bare tråkles sammen og strammes til. jeg brukte babyull da det var det jeg fant i restekurven og strikket på pinne 5,5 med dobbel tråd. Jeg er ikke helt fornøyd. Synes luen ble litt "klumpete," og siden den er i vrangbordstrikk så trekker den seg sammen en god del. Jeg heklet også en rosa blomst å festa på for å pynte den opp litt mer. Den gjorde sitt til at lua ser finere ut. Nå gjenstår det bare å finne et passe stort hode som kan prøve ut lua og si sin mening om den. Kan hende jeg finner på noen endringer og lager flere... Tiden vil vise...

















2 kommentarer:

  1. Du er jo kjempedyktig :) Jeg er veldig glad i lue. og jeg er tjukk i hue hehe
    God helg Siv Janne :)

    SvarSlett
  2. Hehe... Va de et hint Håvard??

    Håpe dåkk har hatt ei fin hælg!!

    SvarSlett