lørdag 15. oktober 2011

Oldemorruter...

Jeg er veldig glad i å ha noe å henge fingrene i om kveldene når lillegutt har lagt seg. Som alenemor så har jeg ikke muligheten til å farte rundt å være aktiv i lag og organisasjoner eller dra på vennebesøk på kveldene. Det er begrenset hvor mye barnevakt man har samvittighet til å ha. og også hvor mange barnevakter som finnes...
Derfor er det fint å ha diverse hobbyer å pusle med.






Nå for tiden har jeg et storprosjekt med å hekle oldemorruter til et stort pledd som skal dekorere en stor og svart sofa. Med en gutt på 3,5 år i huset fant jeg ut at en svart skinnsofa faktisk ville være det mest praktiske. Den er veldig "maskulin" synes jeg. Derfor ble det oldemorruter i rosa, grå, cerise og hvitt. Dette er er noe jeg pusler med innimellom alle andre prosjekter. Rutene går liksom av seg selv å hekle og er sånt jeg tar med meg bort, slik at jeg kan prate og hekle samtidig uten å bli helt "utkobla" på grunn av telling og mønsterlesing.
Jeg monterer lappene etterhvert. Det er nemmelig det mest kjedelige. Teppet vokser seg sakte større og større.

Her på landet har vi ikke det helt store utvalget på garn og farger, og det er ikke hver uke jeg tar turen inn til byen for å si det sånn. Så teppet blir heklet i Gjestal babyull og jeg bruker dobbel tråd. Det skal bli et godt og varmt teppe som skal brukes på kjølige høstkvelder foran TV'n med noe varmt i koppen og tente lys i de mørke krokene.

Ønsker alle en fin høstkveld!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar