søndag 6. mai 2012

Daisy strikk...




Jeg har startet på en poncho i marius mønster. Denne har jeg nå gitt opp. Synes ikke jeg får den fin, så da gidder jeg ikke mer... Den rekkes opp og garnet får bli noe annet lekkert i stedet!!!







Jeg har vært å kjøpt nytt garn til en ny poncho. Inspirasjonen kommer her i fra. Stjerneponcho fra pickles. 












Jeg har brukt to tråder drops alpakka. Pinne 4.5 på halsen og pinne nr 6 på daisyrundene. Jeg har brukt den voksenstørrelsen som ligger ute gratis, og det ser ut som med de justeringene jeg har gjort med tykkelse på pinner og noe tynnere garn blir det passe barnestørrelse 6- 10 år. Lengden og antall runder er jeg usikker på enda, da jeg ikke har kommet så langt... Blogger det ferdige resultatet også, når det blir klart =)


Jeg følger heller ikke oppskriften. Den skal egentlig ha en veldig lang hals. Det har jeg kuttet ut. Jeg har også bare 5 farger i stripene på daisy- maskene i stedet for 6 farger som står i oppskriften. Er fornøyd så langt. Håper det ferdige resultatet blir som jeg ønsker =)=)




Klem fra mamsen!!!

5 kommentarer:

  1. Å disse stjernene har jeg lyst å prøve :) Så mye fint, så liten tid ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Du burde prøve. Gir rom for mange hærlige og fargerike kombinasjoner som du er så glad i har jeg sett =) Du har helt rett. Farlig å se rundt på alt fint og flott som blir laget og aaaalt for lite tid til å prøve det man har lyst til...

      Slett
  2. Hei Mamsen!!
    Må var det lenge siden jeg har vært innom hos deg!
    Å så masse fint du har laget siden sist.
    Så koselig at du vil være med på min give away, og at du linker til bloggen din. Det setter jeg stor pris på!!
    Titti-klæmm!!

    SvarSlett
  3. Veldigveldig fin!!!! Ble så inspirert at jeg måtte ta fram garn og pinner på jobb i natt, og prøve teknikken. Og det gikk jo fint jo! Prøvde bare med ei farge da, men ser på halsen din at effekten kommer myyye bedre fram når man strikker med flere farger.

    Flinkeflinke Siv Janne <3

    SvarSlett
    Svar
    1. Va arti ja??? Vældi ænkelt å. My ænklar einnj eig truddj i hvertfall ;-) arti å prøv nå nytt å!! :-)Trur nok å at det å skift farge på hver daisyrunde e lurt!! Lykke te. Finnj sikkert på nå ainnja lurt å lagga me deinj teknikken å =)

      Slett