søndag 5. mai 2013

Mariusvest

Ikke nok med at jeg har strikket tunika...

Jeg har også strikket en mariusvest til min bror!!!

Han har bursdag i April, og i fjor fikk han gavekort fra meg, der han kunne ønske seg strikk fra søster'n..
Ønsket kom aldri... Ikke før på nyttårsaften!!
Da ønsket han seg denne!


Jeg startet med friskt mot, og strikket kjempefort helt til mønstret startet...
Da gikk det sakte, kjempe sakte!!!!
Mønsterstrikk fram og til bake, og masse vrange- masker (bokstavelig talt!!)

Vesten ble liggende urørt i mange uker...
Og ikke nok med det, når jeg tok den fram, oppdaget jeg feil jeg hadde gjort og måtte rekke opp begge framstykkene... 


Det ble nedtur... 
Bror begynte å spørre pent om vesten ble ferdig til 5. mai...
Da skulle nemmelig han i konmfirmasjon, og hadde sett for seg vesten og hvit skjorte til dressbuksa på selskapet!! 
Jeg lovte at den skulle bli ferdig. 

Klokka 23.15 kvelden før de skulle dra, festa jeg siste trådenden 
og fikk lagt vesten i press...
Snakker om å ha det klart i tolvte time... 
Jeg kan konstatere at jeg nok jobber best under press :-)


Men nå er jeg allerede igang med nytt marius prosjekt :-)
Det skal bli 40 årsgave til en god venninde og lillegutt sin gudmor!!!!


Ha en flotters dag!!!


klem fra mamsen

1 kommentar:

  1. Heiiiiii, og velkommen tilbake!! Var innom deg flere ganger i går for å se om du hadde lagt inn nye bilder. Har savnet blogginnleggene dine shø :)

    Vesten ble kjempefin , og tunikaen likeså. Gleder meg til å se fargene på ditt neste prosjekt. Fikk nemlig en følelse av at du har lekt litt med fargekombinasjonen ;)

    Finfin søndag til deg og lillegutt! Stor klem

    SvarSlett