mandag 24. oktober 2011

En blå Mandag...

Her i huset har sykdom vært kraftig tilstede hele Oktober måned. Det startet med at mamsen fikk lungebetennelse og måtte ha to antibiotikakurer for å ta knekken på den, og da jeg ble bedre ble det lillegutt sin tur...
Og det skal sies at før sykdommen rammet var det uhell som var tilstedeværende. Da var det nemmelig to fredager på rad til legen for å sy i panna til lillegutt. Samme såret til og med...

Nå er altså lillegutt igang med sin andre antibiotika kur, først for halsbetennelse så luftveisinfeksjon. Å i helgen fikk han også omgangssyke eller en litt kraftigere reaksjon på antibiotika. I hvertfall spyes det og rennes det på do i et kjør!!

Jeg kjenner det er nok nå!
Siden alle "sykebarndagene" ligger på meg føler jeg at jeg til tider blir litt mye borte fra jobb. Jeg er av den typen som ikke liker å være borte, ikke fordi jeg tror at de andre ikke klarer seg uten meg!! Nei, det er heller gammel oppdragelse som slår inn... Man skal ikke være hjemme for små ting. Selv om det må sies at det ikke er småting som har holdt meg borte nå...

Ettersom lillegutt har vært mye syk, så krangler jeg meg selv på jobb selv om jeg er småsyk. Og dermed slår det noen ganger til at man ikke blir småsyk lenger.
Dette var ikke ment til å være et sutre innlegg, men jeg kjenner frustrasjonene boble innvendig. Jeg er ikke særlig tålmodig når det gjelder sykdom...

Uansett; vi er ihvertfall hjemme i dag og koser oss med TV og diverse aktiviteter. Og lillegutt tegnet en tegning som beskriver hvordan jeg føler det i dag..... en BLÅ MANDAG

Men for han var det Sabeltann ute på det åpne havet... :-)
Men sånn er det vel med kunst; man kan tolke det som man vil og det forandrer seg med humør og dagsform???

Ha en solfylt dag!!!
En fordel da; jeg får hekla litt :-)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar