onsdag 26. oktober 2011

Da er strikkepinnene tatt frem igjen...

Nå er det er bare å henge i...
Kusina mi venter tvillinger og har termin i februar, og vi håper alle sammen at de i hvertfall holder seg inni magen til etter nyttår.
Jeg kjenner meg som "lissomtante" og det skal bli spennende med disse små. Min lillegutt har så langt vært eneste gutt i flokken av søskenbarn og tremenninger som bor i nærheten av oss, så hos oss er det stas at det kommer to gutter på en gang!
Jeg har planer om å strikke ullbodyer + diverse småting til disse to små nurkene.  Jeg tenkte å strikke i nøytrale farger (beige, brunt og offwhite). Men siden det er gutter som kommer måtte jeg bare ta med litt lyseblått :-)

Fant oppskriften i en strikkebok som kom i posten for ikke lenge siden. Den heter "Strikkelyst" og er skrevet av Lilly Secilie Brandal og Bente Myhrer...

Strikkelyst

Litt morsomt å strikke igjen, for det er det leeeenge siden jeg har sysslet med!!
i tillegg skal jeg lage noen småting, men det får bli en hemmelighet inntil videre :-)

Bildet er ikke så veldig bra, siden jeg fortograferte fra boka. men det gir et inntrykk av hvordan de blir. Mønstret er enkelt slik jeg liker det, samt at det er knappestolpe bak på ryggen + knapper nederst. Må være litt praktisk også :-)
Jeg har valgt helt andre farger enn det som sto i boka. Hvitt på små babyer er fint, men erfaringsmessig ikke praktisk til hverdags...
Morsomt å strikke denne, da man starter med å strikke oppe ved halsen og avlsutter  ved beina... :-) håper resultatet blir bra !!!


Her får man et lite inntrykk av hvordan den vil se ut!!
Blir litt blassere i fargene på bildet enn den er i virkeligheten!!

Ha nok en solfylt dag!!

1 kommentar:

  1. Så flink du e me strekkinga :) Skoill ønsk æ hadd litt meir engasjemang på det område :)

    SvarSlett