tirsdag 25. oktober 2011

Hekla lue type "baggy"

Nå har jeg fått prøvd meg på prototypen på en "baggy" hekla lue. Den ble i striper, svart, turkis og offwhite... Brukte tykt garn, så det er en varm og god lue...
Kunne nok med fordel ha brukt en større heklenål. Brukte 4.5, tenker kanskje 5.5 hadde vært mer egnet...
Lillegutt har forelsket seg litt i lua. han syns den er kul, men den er dessverre litt for stor for han. Har noen litt større barn som skal få prøve den ut for å se på passform og om den ble litt for stiv...
Brukte ikke oppskrift så derfor blir det nok noen luer og utprøvinger på garn før jeg synes det blir helt perfekt!! :-)




Som sagt er den for stor for prøvehodet her, men jeg tror den skal ligge sånn nogenlunde fint på et større hode...

Ha en god og varm dag i solen!!

2 kommentarer:

  1. Steike fine strikkevarer :) Du er go :)
    Kjekt å se Isak prøver luene også :)
    Ha en fin kveld Siv Janne
    Klem

    SvarSlett
  2. Mulig jeg virkelig bomma nå.. hekla ja.... det er kanskje ikke helt som strikka... men flott er det :)

    SvarSlett