lørdag 22. oktober 2011

Fiasko...

Som jeg nevnte i et innlegg tidligere så er ikke baking min greie...
Jeg klarer alltid å få til såkalte "vrak". Kakene ser ikke ut, men for all del, de gangene jeg absolutt må (stort sett til bursdager) så baker jeg likevel kaker. For smaken er det ikke noe feil med om man får si det selv :-)

Da lillegutt (som egentlig begynner å bli en stor gutt...) fylte 3 år lovte jeg at han skulle få sjørøverskipsjokoladekake.
Jeg velger alltid de lettvinte løsningene når det skal stekes og bakes, så jeg kjøpte langpannekakemiks fra Toro :-o. Noen vil vel rive seg i håret av denne avsløringen, men det var i hvertfall det valget jeg tok. Kaken ble luftig og fin. Og den fikk stå til dagen etterpå før jeg gikk i gang med å skjære til bitene. De ble stablet og "limt" sammen med kjøpt glasurmix... Kaken ble høy og flott. Og jeg var litt stolt et øyeblikk. Kreativiteten til pynting slapp jeg å tenke på da det sto ganske så utførlig hvordan man kunne gjøre det.


Sabeltannfigurer ble kjøpt og papir ble brent. Gullpenger ble kjøpt. Grønn gele fikk litt blå cacas farge i seg for at den skulle bli "sjøgrønn." Rund iskjeks og melkerull ble til kanoner. Alt så helt fint ut. Helt til kaka delte seg i to bare et par timer før gjestene skulle komme... Hele akterenden sklei ut og kaka så ut som selveste Titanic...
Da var det bare å berge stumpene og lime sammen med glasur. Så akterenden falt litt sammen og ble mye lavere enn den skulle etc...
Så konklusjonen min er at neste gang det blir bursdag lager vi ikke så kompliserte ting... :-) (Men dette har jeg glemt til neste bursdag likevel så... )

Hiv o'hoi.......

2 kommentarer: