søndag 23. oktober 2011

Kreative øyeblikk...

Det er ikke bare mamsen i huset som har kreative øyeblikk.
Lillegutt liker også å få utfolde seg med malepensel og fargeblyanter m.m. Han pleier å lage noe til besteforeldrene og noen andre nære og kjære til jul. I fjor fikk de krus som han hadde dekorert... Vi kan ikke legge ut bilder av det han lager i år. Men når gavene er åpnet og ikke en hemmelighet lenger så kanskje det kommer noen bilder...  
Han har en tendens til å storprodusere når han først setter igang, så da har vi huset fullt en stund. Oftest er det mamma som får den store glede av "kunstverkene."

Og konsentrasjonen er det ingenting i veien med...


Jeg synes det er viktig at barn får utfolde seg kreativt. Det er godt med andre kanaler å få ut ting på etter en lang dag i barnehagen. Vi trenger ro begge to da. I tillegg er det kjempehyggelig å gjøre noe kreativt sammen :-)
Særlig nå når vi er i den mørke årstiden, så blir det ikke til at vi kommer oss ut på ettermiddagen. Da er dette gode alternativer. I tillegg blir i hvertfall jeg i veldig godt humør når jeg får slike fargerike "kunstverk."
Nå har jeg også gått til innkjøp av en ramme slik at de skal få glass og ramme på seg og bli utstilt i heimen en stund. Viktig for kunstneren å få anerkjennelse og se at mamsen setter pris på det han lager!!!!

Ha en flott Søndag ute i solen som nå titter fram!!


Jeg har en gutt som har spydd i natt så vi får nok tilbringe nok en "deilig" dag inne...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar