torsdag 3. november 2011

Alenehelg...

Nå lader jeg opp til en alenehelg igjen!!


Det er litt sånn at når jeg har en helg for meg selv har jeg masse prosjekter jeg gjerne skulle ha fått gjort noe med. Denne helgen skulle jeg ha fått sydd opp to sett med gardiner, vaska hus, rydda og vaska rommet til lillegutt, organisert på bod/hobbyrom, strikka masse på bodyene jeg holder på med, handla et par julegaver, vaska flere maskiner med klær, rydda i uteboden, gått på besøk, tatt igjen litt jobb, rydda i klærne til lillegutt, rydda i esker med hobbyting, gått igjennom en stor stabel med papirer, vaska vinduer utvendig, vaska bil innvendig og utvendig, malt den ene tapetveggen i stua, og enda er det sikkert mange ting jeg godt kunne ha gjort noe med!! 


Jeg skal være fornøyd hvis jeg kan krysse av tre - fire ting på lista mi :-)
For jeg kjenner meg selv så godt at jeg vet at jeg sikkert kommer til å finne på noe heeelt annet enn det jeg burde ha gjort. Men har hørt at helgen ikke bare er burde, burde så da så...


Det er på tide å bytte ut de rosa gardinene på kjøkkenet...
Og planen er å ha hvite gardiner til jul/ vinteren... Skal fikse litt på de selv og håper det blir slik jeg ønsker meg det :-) Hvis jeg ikke finner noe egnet så syr jeg kanskje noen selv... Uansett det innebærer noen meter med blonder... Så får man smøre seg med tålmodighet og se...


Har to vegger med denne tapeten på stua, og synes det blir litt mye!! Den er veldig urolig og hard med svart/ hvit som kontrast.
Derfor burde denne veggen fått en runde med maling. Resten av stua er malt i fargen Chi.




Men viktigst; jeg skal sitte med beina rett ut i sofa'n og bla i julegleder og juleideer, så får jeg sikkert maaange ideer til ting jeg kan lage og stelle med fram mot jul!! :-)

Ha en strålende november dag!
Det skal i hvertfall jeg.





1 kommentar:

  1. Huff'a meg, hvordan vi kvinnfolk er skrudd i hop! Vi har alltid så mye som skulle ha vært gjort. Men heldig vis så seirer fornuften til slutt, og vi ender med å prioritere tid til kos og avslapping også ;o)

    Må bare få si at jeg er så utrolig glad for denne bloggen, Siv Janne! Det er mange år siden vi var seriøse (kremt!!) studenter på Hint, men jeg har aldri glemt deg. Og hvert år har jeg gledet meg til julekortene fra deg. Så koselig ♥

    Nå har du endelig flyttet hjem til Trøndelag, og kanskje en vakker dag får vi til å møtes! Det hadde vært noe det... Mye har skjedd siden sist, men godt vennskap endrer seg aldri ;o)

    Ønsker deg ei riktig god helg! Og husk å ta deg tid til å kose deg også. Fordi du fortjener det ;o)

    Stor klem

    SvarSlett