lørdag 12. november 2011

Mariusgenser!!

Nå er det ei flott jente som skal få en genser. Mamma'n hennes spurte om jeg kunne strikke genser til datteren, og siden det er en god venninne så sa jeg selvfølgelig JA!! Ønsket var en lilla genser og det skal selvfølgelig Marie få :-)
Valget falt på den tradisjonelle Mariusgenseren.
Jeg skal også å strikke med rund sal... Så håper jeg at jeg lykkes =)





Jeg gikk til anskaffelse av garn og er ved friskt mot.
Lilla, hvit og brun ble fargevalget :-) Tror det blir en artig variant til den blå, hvite og røde som er standard...
Valgte Falk fra Dalegarn. De har fått en ganske ny lillafarge iflg hun i butikken og den likte jeg =) og heldigvis likte de som skal ha genseren den også.





Gleder meg til å komme igang =)
Håper også Marie (og mamman hennes) blir fornøyd og at Marie vil bruke genseren!!


Nå måååå jeg bli ferdig med bodyene, så jeg kan komme igang. Bare to små armer igjen nå =)

6 kommentarer:

  1. Jeg vet at Marie og mammaen hennes blir fornøyd og at genseren vil bli brukt. Jeg er heldig som har verdens beste venninne<3

    SvarSlett
  2. Åååå, takk for de Trude!! Ska no bærre mangel så my som du har stilt opp oppigjennom åran!! Så når vi snakka verdens beste venninne, så e du i den ligan du å =) Gla i dæ veit du!!!! Åsså bli de sååå bra me besøk fra dåkk snart!!!

    Klemma

    SvarSlett
  3. Hei Siv Janne!!!!
    Så fint at du deler med deg av dine flotte ideer,kommer til å titte inn her titt og ofte.
    Likte mariusgenseren,hvor har du fått tak i mønsteret???
    Håper alt er bra med deg og lillegutt,klem fra Hilde :O)

    SvarSlett
  4. Heia!! Kæm Hilde må æ no først spør :-)
    Mønstre kjøpt æ på Motestrikk i Namsos samtidig som æ kjøpt garne!! Det står i et hefte fra Sandnesgarn som heter Klassikere. Tema 10 barn 2010... De har størrelse 1- 14 år og har alle de tradisjonelle mønstrene som Setesdal, Fana, Telemark og selvfølgelig marius =)

    I en garnbutikk vil jeg tro de har dette mønsteret hvor som helst. kanskje kan du kjøpe det på nett også.

    SvarSlett
  5. Å ja,det skulle det vel ha stått hvem jeg er,men det er Hilde Skjeltorp (Jahrbo) ;o)
    Takk for infoen,skal prøve meg med gensere til jentene mine veit du :)
    Ha en riktig fin førjulstid til deg og lillegutt :o)
    Klem fra Hilde ;)

    SvarSlett
  6. Heia Hilde!!!!! =) kosli at du stakk innom bloggen min!!! Savne dåkk masse å tænke på dåkk næsten kvær dag æ!!!! Heftet får du nok tak i på garnbutikken i Askim om den eksisterer enda da =)=) jeg er godt i gang med genseren!!!!

    Dæm har vel vorti stor jentan din å no tænke æ!!!
    Klæmma fra mamsen og lillegutt (som egentli e stor... :-))

    SvarSlett