lørdag 12. november 2011

Muffinsbaking...

Nå måtte jeg til pers igjen...
Det har vært bursdag i huset og baking ble nødvendig. 
Jeg slo til med cupcaces denne gangen og ville utfordre meg selv med å ikke kjøpe en pakke med kakemix...


Cupcakes - lag dem selv! Ingrid Hancock Bjerknes

Har denne boken og fant en oppskrift på karamell og vaniljemuffins som jeg prøvde meg på!!

Og jeg klarte det igjen...
Muffinsene rant over sine bredder. Jeg har en tendens til å fylle formene for mye, så mye havner på plata. De ble luftige og fine, men kanskje i overkant fluffy. De smuldrer i stykker. Håper de har "satt" seg litt mer nå når de har stått over natta.
Spissene til sprøyteposen min er også for små, så jeg får liksom ikke den rette "svungen" når jeg sprøyter frostingen... 
Ja, ja... øvelse gjør mester. Tror jeg skal skaffe meg nye spisser til sprøyteposen!! ;-) for det er selvfølgelig utstyret, og ikke bakeren det er noe feil med =)



Men jeg gir meg ikke!! En dag må jeg jo klare å knekke bakekoden????

Ha en fantastisk lørdag!!

2 kommentarer:

  1. Dæm va fin! :) Det finnes et stort antall ulike oppskrifter, men cupcakes er alltid en slager :) Tips: Når æ har på frostingen, bruke æ blautkaksprøyta ;) Funke som berre det :)
    Go hælg

    SvarSlett
  2. De e så my å velg i at de e heilt utruli. Har løst te å lagga ailt på ein gång vuttu ;-) Brukt kaksprøyta, men syns åpningen på spissen va så liten. Ha villa hatt tjokkar strip me frosting som kom ut, men får prøv mæ litt fram på derre!!! Såg på dæm du laga, å dæm såg no proff ut dæm sammenligna me minnj =D=D

    SvarSlett