torsdag 17. november 2011

Pauseprosjekt!!!

Jeg strikker Mariusgenser alt det jeg orker, men i dag var jeg på bytur. Da måtte jeg selvfølgelig komme hjem med noe spennende som ikke kunne vente!! Så måtte bare ha et lite pauseprosjekt i dag!!!




Nå har jeg hatt så mange småprosjekter en stund, så det har samlet seg opp endel restegarn... Dette ligger litt her og litt der, så jeg hadde behov for å få samlet det på et sted. Det blir aldri brukt, da jeg ikke har oversikt over hva jeg har :-) Men nå håper jeg min nyeste anskaffelse kan bidra til at jeg finner på noe lurt med garnet!!!


Jeg streifet innom en hærlig blogg, og fikk se en kurv som var heklet av stoffremser. "Garnet" heter Hooked Zpaghetti. Det er rester fra moteindustrien som er omgjort til tynne tøy-remser man kan bruke til masse stilig interiør. Jeg måtte bare ha tak i slike ruller. Har streifa rundt på nett og funnet noen nettbutikker som selger. Panduro har også noe de kaller trikotgarn som er noe det samme som dette.
OG; på Husqvarna i Namsos hadde de jammen meg mange ruller av dette morsomme "garnet" =)=) så to ruller ble med meg hjem i dag. =)=)
Brukte heklenål nr 12, så det er store masker og det går fort å hekle...


Bloggen jeg fikk ideen fra er G-Annettes kreativiteter og den finner du her.






Skulle gjerne hatt kurven litt høyere, men brukte opp alt på rullen (ca 400g). Så tenkte at jeg kunne forlenge med en hvit kant på toppen hvis jeg får tak i hvitt en gang. Det som er spennende med disse stoffremsene er at man ikke vet hva som finnes. Man får ikke tak i samme farge og mønster som forrige gang!!!

Har en litt større rull med lyse blått, så det kan godt hende jag lager en kurv til, hvem vet hva man finner på. =)

Ønsker alle som er innom en fin helg!! 
For i morgen er det jammen fredag igjen!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar