lørdag 3. desember 2011

Da er vi igang med juleforberedelsene....

Nå er vi igang med juleforberedelsene.
Selve julekvelden skal vi feire hjemme hos mormor og morfar. Da blir det ribbe med alt som hører til...
Men allerede 1. juledag drar vi hjem til oss selv for å feire resten av jula i eget hjem. Dette blir den første jula i egen leilighet, så jeg gleder meg masse til å julepynte hjemmet :-) :-) bare elsker jula med fargene, lysene og varmen altså. Vi gleder oss til å sitte på morgenen i pysj og se på julemorgen sammen... 
Nyttårshelga blir jeg alene hjemme. Den skal lillegutt tilbringe sammen med pappa'n sin. Så får vi se hva jeg finner på!!!!!


I helgen har det vært pepperkakebaking (og pynting...) med lillegutt. Han var kjempeflink til å håndtere kjevle og stikke ut kakene selv, uten alt for mye hjelp!!!. Han husker litt fra jula i fjor, og uttrykker stor glede for julen og adventstiden. Vi skal også ha litt pepperkakehuspynting etter hvert!! Høydepunktet nå er adventskalenderen og jul i blåfjell. Det er noe vi gjør sammen og koser oss med begge to!!!


Julestemningen mangler enda, men håper den kommer sigende når vi kommer lenger ut i adventstiden. Lucia med barnehagen og adventssamlingene med tenning av lys pleier å være stemningsskapende!!! Og i morgen ettermiddag skal jeg på adventskonsert på Øysletta grendehus sammen med lillegutt og den eldste tanteungen min. Var der i fjor, og det var skikkelig stemningsfullt. Mange flinke barn og ungdommer i aksjon som musikere. Hvis jeg ikke tar feil er det vel skolekorpset som arrangerer!!




Her er dagens resultat. Vi fikk litt hjelp med pyntingen fra lillegutts kusine som skal overnatte her i natt!! Det ble en koslig stund for alle tror jeg!!! 
Vi gleder oss til fortsettelsen av denne adventstiden!!!

Ønsker alle en riktig god helg!!!

1 kommentar:

  1. Herlig :) Isak er virkelig blitt en skikkelig bakemester snipp :)
    Mvh
    Håvard

    SvarSlett