søndag 11. desember 2011

Julebakst



Kjenner at jeg har null julestress i år jeg!!!! Og det føles helt herlig.


Ikke trenger jeg å rundvaske hvert et rom. Vi flytta inn i sommer og det holder å ta en real helgavask. 
Ikke fyller jeg bokser med 7 slag.
Jeg og lillegutt har bakt pepperkaker. Jeg har bakt kransekakepinner og lagd julegodis. Fløtekarameller, mintpinner og peanut/mashmallowskonfekt ligger i bokser. Så skal jeg og lillegutt pynte pepperkakehus en dag vi har fri fra barnehagen. 
Og hvis jeg gidder skal jeg lage en runde med rundstykker =)
Og etter det kan vi bare pynte juletre og vente på at ribba blir ferdig!!! (og den lager mamma... Så... her er det mest kos for tiden!! =))



Kransekakepinner av ferdigkjøpt kransekakemasse. Fort gjort, og jeg synes de er gode!!


Peanøtt/mashmallow/rosin konfekt.
Litt klissete å holde på med, men ble veldig gode!!


Mintpinner er et sikkerstikk!!!


Myke fløtekarameller. Søte og gode og klistrer seg sånn passe inni tennene =)
Tannlegene blir sikkert glade etter jul... :-O

O herlige søndag.
Skal snart hente lillegutt og vi skal kooose oss resten av kvelden. Best å gjemme boksene med godis innen han kommer hjem. Litt vanskelig å ikke smake!!!



2 kommentarer:

  1. Namnammmmm, så mange godsaker du har lagaaaa! Får vann i munnen av å sjå på bildan ;o) Dele du oppskrifer kanskje? Kunne væææældig gjerne tenkt meg oppskrifta på Peanøtt/mashmallow/rosin konfekt og fløtekarameller :o))

    Fortsatt fin søndag! Jeg skal snart legge meg å lade batteriene til helgas siste nattevakt.

    Klemmelem

    SvarSlett
  2. God lading =)=)=) å god vakt!!!
    Har lagt ut oppskriftene i et eget innlegg + en etikett som heter oppskrifter. Du finner dem der. Farlig å ha masse godis i hus før jul ,må nok gjeme boksene godt!!!! =)
    Men heller slike ting enn kaker som blir kasta til påske........

    SvarSlett