fredag 23. desember 2011

Med ønske om en god jul!!

Nå har julefreden senket seg over hjemmet.
Lillegutt leker med legoen fra lego-adventskalenderen, og er full av forventninger for morgendagen. Han er spent på alle pakkene. Vi har tatt juleferie og er ferdig til jul, så nå er det bare kos i heimen!!
Jeg gleder meg til å ha noen dager med kos og hygge. Varme på ovnen etter en tur ut i snøen. En kopp kakao eller te.  En koselig film som jeg og lillegutt kan se sammen...


Årets juletre er på plass. Det ble pyntet allerede på mandag!!! Edelgran som vanlig hos meg. Liker de pga utseendet og det at de drøsser litt mindre enn vanlig gran. I år er pynten i hvitt, glass og sølv i litt nostalgisk stil. Er veldig fornøyd selv altså! 


I morgen skal vi dra til mormor og morfar og feire jul sammen med dem. Vi overnatter til 1. juledag. Deretter blir det å vende nesa hjemover for å feire jul i eget hjem. Vi har hatt det rolig og stressfritt i julestria. Det har vært heeelt fantastisk å kjenne på den følelsen =)=)



I en liten leilighet er det ikke plass til et stort tre, men det gjør ingenting. Dette passer helt perfekt i stua, og med ny juletrepynt synes vi det passet inn hos oss!!


Fant ingen stjerne som sto i stil med resten av pynten, derfor ble det en engel  i toppen av treet i år!!


fant disse glasshjertene og bare måtte kjøpe dem...


...og disse rustikke små kulene passet liksom inn sammen med resten!!


disse har vært avbildet i bloggen tidligere, det passet bra med en engel i toppen også sammen med disse nusselige små :-)


Dette nisseparet vant jeg i fjor på basar her i bygda. De er så fine og får hedersplassen. Det er flinke og flittige sanitetsdamer som har lagd dem. Heldig er jeg som vant dem!!!!


Må bare vise disse også. De har jeg kjøpt selv. De er lagd på Hasle nissefabrikk i Askim, og har vært med meg i mange år. Kjøpte dem en av de første julene jeg bodde der og det må være 8- 10 år siden!!!!!
Når disse kommer fram er det jul for meg. Kjenner roen og stemningen kommer sigende inn nå når pynten har kommet fram. 


Med dette ønsker jeg alle som stikker innom bloggen min en riktig god jul og et godt nytt år!!!

Setter stor pris på om dere legger igjen en liten hilsen i kommentarfeltet hvis dere er innom altså =)=)=)

Håper 2012 bringer masse kreativitet og gode minner sammen med familie og venner!!
Klemmer fra mamsen og lillegutt!!!!

3 kommentarer:

  1. Gledelig jul til deg og dine klem fra alle oss i Sandefjord

    SvarSlett
  2. Så fint du har det:)) God Jul :))

    SvarSlett
  3. Heia :o)
    Så nydelig et julehjem du og lillegutt har! Du vet å ordne det trivelig rundt deg ja, Siv janne. Håper dere har hatt det fint hos mormor og morfar i jula, og ønsker dere hærlige dager resten av jula også! Skal dere på juletrefest eller?

    Stor juleklem til dere begge ♥

    SvarSlett