onsdag 25. april 2012

Pinnekrokens utfordring - vår

Jeg har kommet over en utfordringsblogg som heter pinnekroken. Du finner den her.



Denne gangen var utfordringen "Vår i anmarsj". Det kan jo være så mangt.. For meg er vår lys, farger og sol. Så jeg har lyst til å delta med litt uteliv. Jeg er i ferd med å våkne fra vinterdvalen og kryper ut på min terrasse som endelig er fri for snø. hagemøblene er på plass og jeg syns de fortjente litt stasj i friske klare farger.




Jeg hekla meg en duk som skulle være til utebordet. Fargene ble grønn, rosa. lilla og turkis. Jeg har brukt mandarin naturell og heklekrok nr 3. Jeg starta med en ring i midten og så staver rundt. Prinsippet for heklingen fant jeg på en gryteklut oppskrift hos drops, men jeg har ikke fulgt den oppskriften til punkt  og prikke. Det blir alltid noen endringer underveis...


Jeg liker lys og blomster ute også. Så jeg fant ut at jeg skulle benytte noen garnrester samt drive med litt gjenbruk...
Så jeg hekla trekk for å ha utenpå en hermetikkboks (skal brukes til blomstervase, når markblomstene kommer)
I tillegg har jeg brukt et tomt syltetøyglass og hekla et trekk for å ha utenpå. Lyslykta er fin til små kubbelys.


Dette var mitt lille bidrag til våren =)
Håper fargene gir flere en liten vårstemning...


Ha en solfyllt ettermiddag.

Klem fra mamsen.













2 kommentarer:

  1. det er verandakos det :)her øver vi med sykkel på veranda, så pynten der får vente ;)
    Har sett de utfordringene, men ikke blit med ennda...... Håper du vinner :)

    SvarSlett
  2. Her har du virkelig klart og lage vår stemning. Kjempe fine duk og trekk til boks og glass. ;)

    Takk for at du birdrar i utfordringen vår.

    Marianne
    -pinnekroken

    SvarSlett