fredag 13. januar 2012

Toalettmappe/ sminkepung

Jeg fikk en forespørsel av en kollega om det gikk an å lage en toalett mappe i samme stil som tennbrikkeboks- skjuleren. Hun kunne tenke seg å ha den stående på badet med sminke i. Det var også et ønske om at den kunne snurpes sammen i toppen slik at innholdet ikke lå "åpent" hele tiden. Skjønner tanken. Synes også at det blir pent og ryddig på badet når ikke alt som står i kurver og bokser er synlig hele tiden.

Jeg tok den utfordringen, og nå har jeg hekla og rekka opp flere ganger for å få det slik jeg hadde sett for meg.
Det er så morro å lage ting og kreere mønsteret selv :-)
Håper den faller i smak til hun som egentlig har ønska seg en... :-)



Slik blir den når den er sammensnurpet. Har tvinna tråd, og den er firedobbel og skal tåle at man drar i den!!!




Den har fått en tydelig "hullkant" til snora, slik at den er lett å snurpe sammen. Den er liten og nett og har fått en bølgekant på toppen.
Jeg ser for meg at den kan lages i en større variant også for å bruke som toalettmappe med diverse reiseutstyr. 

Den største utfordringa nå er å klare å lage maken... for jeg har som vanlig ikke skrevet ned noe... 
Får vel bruke resten av kvelden til å telle masker og økninger =)=)=)=)=)

Ha en fin kveld!!!

1 kommentar: