lørdag 21. januar 2012

Mitt første tove prosjekt...

Jeg har aldri forsøkt meg så mye på toving før. 
Men på et strikkeforum på facebook så jeg ei dame som hadde heklet seg en veske som hun tova :-) det var en genial ide for å få brukt litt restearn. Jeg hadde masse av garnet cortina soft som jeg ikke visste hva jeg skulle bruke til. Ikke visste jeg hvordan det ville reagere i min maskin i forhold til tovingen heller. Jeg satte i gang på vanlig bomullsprogram på 40 grader, men synes den ble litt hardt tovet. Tenker jeg skulle ha startet på et litt mildere program, men gjort er gjort. Et alternativ hadde også vært å brukt større hekle nål eller???? Nå er jeg usikker, men det skal jeg finne svaret på :-) 


Uansett; her er resultatet!!
Denne skal gis bort som ekstra gave i morgen når vi skal i bursdag!! 



Jeg har heklet to store "oldemorruter" samt en lang remse som ble til sidene og bunn. Disse delene ble heklet sammen og hanker ble heklet på til slutt!! 



Ha en fantastisk lørdagskveld!!!!

3 kommentarer:

  1. Veska ble flott den, personlig liker jeg at det blir litt godt Tova/krympa når det er veske. Mottager blir nok glad for denne flotte veska.

    SvarSlett
  2. Kjempefin og elegant veske, Siv Janne! Mottakeren av den er en skikkleig heldiggris. Og jeg er også heldig som har en venn som deg ;o)

    Fortsatt god helg til deg og lillegutt!

    Klemmelem

    SvarSlett
  3. stilig veske. Jeg holder på å lage en jeg også i Fritidsgarn, men har en halv omgang igjen av mørkebrun og da var det tomt for garn gitt. Så da må jeg kjøpet et nytt nøste for å bli ferdig. Og jeg som skal prøve å ikke handle mere garn før jeg blir kvitt en del av det jeg har.....

    SvarSlett