tirsdag 17. juli 2012

Stjerneponchoen er endelig ferdig!!!!

Denne havna plutselig på "ventelista"


Det skyldes ene og alene at det dukka opp så mange andre spennende ting og gjøre. I tillegg gjorde jeg en feil og måtte rekke opp igjen mye av det jeg hadde strikka, og da ble det litt tiltak å komme igang igjen!!

Men nå er den altså endelig ferdig.




Litt bred i skuldrene når den henger over en stol sånn...
Men den er veldig elastisk, så den former seg fint etter den som har den på seg!!

Betyr bare at man har den lenger det!!!


Jeg strikka halsen mye kortere enn det som opprinnelig sto i oppskriften!!


Jeg synes disse stjernene er kjempe søte. 
De er heller ikke vanskelige!!! Bare ser sånn ut =)





Og det er ikke umulig at jeg må strikke to stykker til... 
Har nemmelig ei som har ønska seg en slik, og mulig at det blir til jul????? Får se hvor mota jeg er på å gyve løs igjen. Jeg er nemmelig litt sånn at når jeg har lagd ett eksemplar (gjelder større ting altså), så er jeg litt ferdig når prosjektet er fullendt!




Ha en flott uke videre!!!

3 kommentarer:

  1. Pickles er bare såååå mye mer enn Osloanorakken altså. Denne stjerneponchoen er steike fin, men ser utrolig komplisert ut å strikke... Kjenner jeg gruvgleder meg til å starte med stjernetunikaene. Heldige meg som kjenner deg, for da vet jeg hvem jeg skal spørre når jeg står fast ;o)

    Akkurat nå strikker jeg på uglegenseren til tantejenta mi. Har igjen bare ei arm og montering nå, så er den ferdig. Målet er å bli ferdig med buksa til fredag. Steike tuillat å sett seg sånne mål, men den er bare i størrelse 1 år, så det er ikke store plagget...

    Fin dag til deg mamsen ♥

    SvarSlett
  2. Gu kor fin den ble! Eg hakke våget meg på noe mer enn det pannebåndet jeg prøvde :/ Kjempe inspirasjon :)

    SvarSlett
  3. Hei Mamsen.... :)
    Det er alltid så utrolig koselig å få kommentarer fra deg på bloggen min, så fine ord du har :)

    Å nei, hælfell er ikke det morsomste, men vet du, det jeg liker minst med sokkestrikk er delen fra hælen mot tåa, der skjer det jo ingenting ;) Når det er sakt, disse stjernemaskene har jeg sett på, men ikke klart å mobilisere mot til å prøve. De er fine, men det ser ut til å ta tid..... Jaja, vi får strikke på det som inspirerer :)

    God helg til deg også :)

    SvarSlett