torsdag 13. september 2012

vridd hals

Jeg har mange nøster Drops Alpaca liggende. 
Disse ble kjøpt på salg tidligere i år, og har bare ligget å ventet på at jeg skulle få gnisten til å gjøre de om til noe deilig og mykt!!!





De første ble til en vridd hals!!!
Den ble sendt til Gudmor Bitte som hadde bursdag 11. September. 


Tok utgangspunkt i disse tubesokkene som man strikker 3 rett og 3 vrang i 3 omganger for deretter å forskyve mønstret en maske mot venstre, og gjentar 3 rett og 3 vrang i 3 omganger...


Dette gjentok jeg til jeg hadde brukt opp nesten alt garnet.
Jeg la opp 240 masker med dobbel tråd på pinner nr 5!!
4 nøster gikk med til denne halsen.








Lillegutt måtte selvfølgelig være fotomodell....


Det er langt, og passer godt til å tvinnes to omganger rundt halsen!!!!

Håper den vil varme til vinteren =)


Ønsker dere alle en god kveld!!!

Jeg ser fram til en barnefri-helg. 
Den skal tilbringes i hjemmet, med koselig venninnebesøk og planlegging 
av spa- tur til Riga senere i høst!
Gleder meg masse til begge deler!!!!






Klemmer fra Mamsen





2 kommentarer:

  1. ååå SÅ lekker denne var!!!

    Du må ha en suuuper fin dag!! og god helg! Klem fra Yvonne.

    SvarSlett
  2. Ja nå har jeg gledet meg til kalde høstdager, sånn at jeg kan finne frem alt jeg har strikket i alpakka :) slik en deilig følelse :)

    SvarSlett