søndag 17. juni 2012

Måneskinnssjal...


Høres ikke den tittelen fantastisk ut????




Før toving, og før duskene er satt på!!




Navnet har jeg hørt for lenge siden, men ikke hatt mulighet til å sjekke ut før nå!!
Jeg var for en tid tilbake siden, med en venninne på hytta deres. I nærheten der finnes en garnbutikk, som egentlig drives som en nettbutikk, men hun har også åpent for direkte salg. Jeg visste at de solgte Kauni garn der, og målet mitt med shoppingen var å få testet ut dette garnet.


På veggen hang det et måneskinnssjal, og jeg bare måtte forsøke meg på det!!!


Nettbutikken finner dere her http://www.knitting.no/
Der får man kjøpt garn og strikketilbehør og også oppskrifter på f.eks måneskinnssjalet, men også mye annet!!


Hun har også en herlig blogg; Strikkespinn. Verdt å ta en titt =)


Jeg kan garantere at det er ikke siste gangen jeg skal innom Edel!!!!!!! 
Tror jeg kunne ha tuslet rundt i butikken hennes en hel dag og fått inspirajson  og lada batteriene mine!!!!




Mange blir kanskje skremt fra å bruke kauni garn da det kjennes veldig hardt ut. Edel i butikken kunne fortelle at det er pga lanolin som er tilsatt garnet. Allerede ved strikkingen kjentes det bedre ut, og etter tovinga ble det bare himmelsk!! Anbefales på det varmeste!! Neste blir å prøve meg på en frangiflutti i dette garnet!! Har to nøster med ulike fargenyanser liggende =) men først må jeg bli ferdig med en poncho...


Her er mitt måneskinn!!!!!!!








Etter toving...




Ha en flott uke!! Jeg gleder meg til sommerkveldene nå når jeg har et deilig og lunt sjal å kaste rundt skuldrene!!!!


Klemmer fra mamsen!!

2 kommentarer:

  1. Dette blir en drøm å bruke på seine sommerkvelder vøttø! VeldigVeldig fint. Og så annerledes d ble etter at du vaska d. Måtte du strekke mye på d?

    SvarSlett
  2. Nydelig sjal da :)Og så flott navn på det! Ønsker deg en fin kveld videre :)Klem fra Therese

    SvarSlett