søndag 18. mars 2012

kjøkkenkluter!!!

Min nye dille er kjøkkenkluter...


Disse er lagd i Drops Paris. 
2 rette og 1 vrang på begge sider



Foreløpig har jeg lagd de i Mandarin petit og Drops Paris.
Jeg har valgt enkel tråd på begge typene. 

Mandarinklutene blir tynnere enn klutene i Paris fra Drops, så får se etter bruk hvem jeg liker best.
Synes klutene blir fargerike og får et personlig preg. Kan nok fort bli noen gaver av disse også.


Disse er lagd i Mandarin Petit.
Rillestrikk, med heklet picotkant rundt.




Kjekt å forandre farger på disse ut fra årstid og interiør... Tenker at det kanskje kommer noen på tilsalgs-etiketten også etter hvert :-)

I tillegg er dette kjekk tv strikking. Går liksom på autopilot. 

Jeg har forøvrig to strikkeprosjekter på gang samtidig nå da. Ponchoen i mariusmønster og oslo- anorakken fra pickles.
Anorakken er på pinner 5, så den vokser greit, mens ponchoen på 440 masker pr omgang og pinner 3.5 vokser ikke fullt så mye. Det er så mye mønster, så  dette er konsentrasjonsarbeid som tas fram når hodet er klart. 

Når jeg er kommet igjennom mønsteret, og det bare er ensfarget blir det nok mer fart på pinnene tenker jeg :-)

Det har vært en uke med lite strikking, har et mål om å bli ferdig med den siste armen på lillegutt sin genser i dag. Da er det bærestykke og hette som står igjen.

Jeg lader opp til en hektisk jobbeuke, men på torsdag blir det et pusterom. Da skal jeg nemmelig besøke en fantastisk dame jeg ikke har møtt på flere år. Jeg gleder meg bare fantastisk mye!!!!! Jeg bare kjenner på meg at det blir en dag som lader batteriene =)=)
Hun har en blogg det er verdt å se. Den kan dere beskue her!!

Ha en fin vår-søndag.
Jeg ser det drypper fra takene, og det regner ikke. Verandaen har endelig blitt snøfri, så med litt varmere luft nå, så kan man ta den i bruk igjen =)=)



Klem fra mamsen og lillegutt!!!

11 kommentarer:

  1. hjemmelagde kjøkkenkluter er de beste!

    SvarSlett
  2. Tuuusen hjertelig takk for besøket kjære deg! Kosa meg så utrolig mye sammen med deg og Lillegutt, og gleder meg til mange hærlige stunder i framtida!

    God helg til dere, og stooor klem!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for at vi fikk kom vænnen. De va kosli. Dåkk har det så fint =)=)
      Glede oss my på alt som kjæm i tia framover vi å!!

      Glømt å sei te dæ at derre kjolen du ha strekka va bærre så fantastisk fin. Heldi ho som får den i påske egget sett =)

      Ha ei fin arbeidshelg. Snakkes plutselig igjæn. Klæmma fra mæ å store lillegutt'n minnj =)=)

      Slett
  3. Hei hei!
    havnet tilfeldigvis inne påsiden din, utrolig mye flott du lager :)

    Åsså en annen ting...du virker da så kjent....lurer på om vi gikk på førskolelærer utdanning samtidig...ferdig 2000?

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Ann-Kristin!

      Hyggelig at du liker det jeg lager.

      Så ift at jeg virker kjent...
      Jeg er utdannet førskolelærer, men ble ferdig i 1999. Gikk på Nesna i årene 1996- 1999.
      Kanskje du gikk kullet under meg hvis du gikk der???

      Slett
    2. Da stemmer det helt perfekt :) jeg var der 97-00 .

      Slett
    3. Der ser du... Så hyggelig. Jeg har studieguiden liggende enda, så nå må jeg på jakt etter Ann-Kristin for å finne ut hvem du er. Husker ansikter, men er så vanvittig dårlig på navn =)=)

      Det var noen morsomme år. Tenker tilbake på studietiden med glede jeg i hvertfall. Kjennes ut som det var for et par- tre år siden bare også =)=)

      Slett
  4. Værden er sannelig ikke stor :)
    Finner nok meg i studieguiden ja, Etternavn begynner på E ;)

    Utrolig morsomme år, og det som er så utrolig er jo at vi ikke har blitt noe eldre i etterkant ;)
    Kan fortsatt ta meg i å mimmre over den tia, og ja det kjennes ut som det var i går :) Flott opplevelse og mange gode minner fra et godt studiemiljø :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tror jeg fant deg ja...
      Gikk sammen med to som jeg gikk på videregående sammen med tror jeg!!! Husker deg når jeg ser bilde =) Åsså tror jeg at jeg så deg inne på Facebook i går kveld??? På Strikkesida?? Du hadde et spørsmål om noe strikkegreier der da... Kan det stemme??

      Ha en flott dag!!

      Klem mamsen

      Slett
  5. Da stemmer det vet du :) Er inne der ja, og i går stod jeg fast med ei engelsk oppskrift:)
    Hvem gikk du på videregående med?

    Håper du har en fin dag, jammen meg artig å "se kjentfolk" slik ute i internettverdenen ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Da har jeg plassert deg!! Hygfgelig "finne" folk man vet hvem er og ikke minst når man har noen av de samme interessene =)=)

      Jeg gikk på vg skole med Rita og Aud M :-)

      Jeg har lagt ut en give-away på bloggen min nå. Bli med da vel :-)

      Ha en fin lørdag

      Slett