søndag 9. september 2012

Ferdigstilling av en UFO

Jeg hadde for en tid tilbake en opprydding i kasser med diverse hobbysaker...
Der fant jeg tre uferdige strikke objekter.
Disse bestemte jeg meg for å bli ferdig med. For det var ikke så mye som sto igjen på de forskjellige objektene.


Den første som ble ferdig med er denne:







Den manglet en arm + halskant og knappestolper. Noe som ikke var alt for tidkrevende. Men du verden... Jeg måtte slite med meg selv for å bli ferdig!!!

Og på 4 år har strikkefasthet etc endret seg betraktelig. Jeg strikker strammere nå enn jeg gjorde før, og det bød på noen utfordringer. Armene ble ikke helt like på første forsøk... Og ikke på det tredje heller, men nært nok!!





Denne dressen har fått noen søte hjerte-treknapper, og skal gis i barselsgave til en søt jente som så dagens lys i august, og forhåpentligvis vil denne holde henne god og varm utover høsten og vinteren!!


Her syns mønstret i dressen litt bedre...



Velkommen til verden lille prinsesse!!!


Ha en flott søndag folkens =)=) 



Klemmer fra Mamsen








1 kommentar:

  1. Ufoer som ligger gjemt/glemt på forskjellige steder er et kjent begrep ja :o)) Og det mest frustrerende med de er at det ofte ikke er så mye arbeid som gjenstår før prosjektet er ferdig. Jaja, trøster oss med at ufoer er et tegn på at vi er noen kreative og ivrige strikkedamer :o)

    Nydelig dress du har strikket, Mamsen! Ingen tvil om at den nyfødte prinsessa kommer til å holde seg god og varm i vinter.

    Nå har jeg full nedtelling til mye kosetid sammen med deg! Først i helga, og såååå husmorferien om tre uker. Det gledes ♥

    SvarSlett