tirsdag 29. mai 2012

Oppskrift på pose- pose ;-)

Jeg har fått noen tilbakemeldinger på hva dette heter... Og herved så kalles det pose- pose her i huset =)=) 




Jeg har brukt bomull sport fra Gjestal og hekle nål nr 3
Bruker du annet garn og annen str på nåla vil resultatet bli noe annerledes!!


Hekle 66 lm og fest de til en ring. 

1. Hekle fm i hver lm runden rund og hekle 12 runder.
2. (Hullkant) hekle 2 lm (tilsvarer 1 stav) hopp over 1 fm og hekle en st. * 2 lm, hopp over 1 fm og så st * gjenta fra * til * ut omgangen. Fest med kjm i den 2. lm på runde 2.


3. Gå over til fm igjen. Hekle *2 fm i lm-buen fra forrige omgang + en fm i st* Gjenta fra * til * ut omg.

4. Fortsett å hekle 1 fm i hver fm på forrige omg til den er så lang som du måtte ønske den. (Min pose- pose har 69 omganger her...)

5. Nå skal du lage enda en hullkant. Den lages som runde 2, men med å hoppe over to fm før du hekler st.

6. Når du skal fortsette med fm igjen tar du bare 1 fm i lm- buen og 1 fm i st. ut omgangen. 

7. fortsett med fm i 11 omganger til

8.Blondekant. *fm + 3 st i samme fm. Hopp over 1 fm* gjenta fra * til * ut omg.

9. Lag en tilsvarende blondekant nederst også

10. Lag en liten hempe på baksiden. Jeg festet den i overkant av hullkanten. Stikk heklenålen i en fm som er midt bak på posen.
Hekle 15 lm og fest enden i den samme fm som du startet i. (Her må du se om du vil ha kortere eller lengre hempe enn det jeg lagde)

11. Sett strikk i hullkantene, eller tvinn en tråd og tre igjennom. Jeg pynta tråden med perler i den øverste hullkanten og lot den være uten noe stasj på den nederste =)=)

12. Fest trådene og sy på den pynten du vil ha, eller la den være slik den er =)=) 



Jeg er ikke verdens beste til å ordlegge meg... Så vær snill og gi meg en beskjed om noe her er veldig uforståelig. 


Du må gjerne hekle så mange slike du bare vil!!!! Jeg synes det er veldig gøy om du sender meg bilde av det du har laget =) 

For enkelhetsskyld kan du laste opp bildet på facebooksiden min = Den finner du her



2 kommentarer:

  1. Den var fin... Må nok prøve meg på en slik.. :-) Ønske deg en fin dag...

    SvarSlett
  2. Denne var kjempe fiiin,tusen takk for oppskriften og din stemme på vesken min:))

    SvarSlett